Compania americană Buick, aşa cum o ştim astăzi, a fost înfiinţată în anul 1903 de către David Dunbar Buick, un american de origine scoţiană care a ajuns în Detroit la vârsta de doi ani, alături de părinţii săi emigranţi. De-a lungul timpului, Buick a avut o serie de probleme financiare, însă a reuşit să rămână o marcă activă, care în 2013 împlineşte 110 ani de existenţă.
În prezent, compania Buick face parte din gigantul auto General Motors şi este cunoscută drept cea mai veche marcă auto americană care produce încă automobile.
Pentru a marca această piatră de hotar, americanii au făcut o selecţie a celor mai reprezentative 11 modele produse de ei în ultimii 110 ani, câte unul pentru fiecare deceniu de existenţă.
Iată în continuare cele mai importante 11 modele Buick, aşa cum au fost ele alese de către compania americană:
1903-1912: Buick Model B din 1904
Primul model Buick din istorie este şi reprezentantul primului deceniu de existenţă a mărcii americane. Primul exemplar a fost vândut către doctorul Herbert H. Hills din Flint, Michigan, cu mulţi ani înainte ca Buick să devină cunoscută ca „maşina doctorilor”.
1913-1922: Buick D-45 Touring din 1916
Modelul D-45 Touring a fost cel mai bine vândut model al mărcii americane în anul 1916, după ce americanii au trecut de la motoare cu patru cilindri la motoare cu şase cilindri. Câţiva ani mai târziu, Buick a devenit cea mai bine vândută marcă din Statele Unite ale Americii.
1923-1932: Buick Series 50 din 1931
În anul 1931, Buick a mărit din nou motoarele sale, trecând de la propulsoare cu şase cilindri la unităţi cu opt cilindri. Series 50 a fost cel mai vândut model Buick din 1931.
1933-1942: Buick Century din 1936
Century a fost primul model Buick care putea atinge o viteză maximă de 161 km/h (100 mph), în mare parte datorită designului mult mai fluid faţă de modelele anterioare.
1943-1952: Buick Roadmaster din 1949
Buick Roadmaster este unul dintre cele mai dorite modele de către colecţionarii de maşini clasice şi este cunoscut pentru apariţia sa din filmul Rain Man.
1953-1962: Buick Skylark din 1953
Americanii de la Buick au sărbătorit jumătate de secol de existenţă în anul 1953 cu o ediţie specială a decapotabilei Skylark. Fiecare exemplar al acestei ediţii speciale avea numele proprietarului gravat pe volan şi jante cu spiţe. Anul 1953 a marcat şi introducerea motoarelor V8 de la Buick, precum şi lansarea unei noi transmisii automate Dynaflow.
1963-1972: Buick Riviera din 1963
Modelul Buick Riviera a fost un coupe care avea designul inspirat dintr-un Rolls-Royce pe care Bill Mitchell, şeful departamentului de design Buick de la acea vreme, l-a văzut prin ceaţă în Londra. Riviera a ajutat marca americană să-şi recapete o parte din capitalul de imagine, după o perioadă plină de critici.
1973-1982: Buick Regal din 1975
Criza petrolului i-a făcut pe cei de la Buick să se adapteze situaţiei, iar rezultatul a fost modelul Regal, care era echipat în standard cu un motor V6, în timp ce majoritatea competitorilor veneau cu V8-uri însetate.
1983-1992: Buick GNX din 1987
Modelul GNX s-a transformat în timp în cea mai cunoscută maşină sport a celor de la Buick. Sub capotă se află un motor V6 cu 276 CP, care permite o acceleraţie de la zero până la 100 km/h în 4,6 secunde. Era rapid atunci, dar nici acum nu s-ar face de ruşine.
1993-2002: Buick Century din 1999
Century a fost primul model al celor de la Buick care a fost produs în China pentru piaţa de acolo. Decizia constructorului american a dus la transformarea pieţei auto din China în cel mai mare consumator de Buick, cu 700.007 exemplare vândute în 2012.
2003-2012: Buick Enclave din 2008
SUV-ul Enclave a fost, potrivit General Motors, modelul care a inaugurat actualul limbaj de design al mărcii Buick, alături de berlina LaCrosse.
Voi ce credeţi: există modele mai importante pe care Buick le-a trecut cu vederea?